Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2007 11:07 - Цветан Марангозов
Автор: pafffka Категория: Изкуство   
Прочетен: 6026 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 19.11.2007 16:11


Муза

Когато всички вестници са прочетени
и телевизора ми е повърнал
последната топка за тенис
Когато умореното ми любопитство
спуска завесата
- едва тогава се разтваря пространството
за една тиха паническа радост...

Тя лудо бие тъпана
и музата ми - гола старица
забравила критичната си възраст
подскача безсрамно

Гърдите й - старо тесто
замесено от ръцете на поколения
Диплите на корема
- геология на забравените тръпки
Между кожените възглавници 
на задника й -
белези от нокти
на ревниви херувими
Сините пиявици
в задръстените капиляри
пълзят по висналите й бедра

Лъскаво езиче от дупката 
в беззъбата уста
ми диктува шепнешком
вдъхновени некролози
за пресъхналата красота

О, тази разгонена баба!
Как се напива от лигите ми!
Отвратен съм
но същевременно и омаян
от прелестното сияние
на Грозотата й...

***

Детска стая

В чистата вода на твоето доверие
се оглежда омърсената ми душа

Очите ти - прозорци на Миналото
- пълни с невинни отговори

Отдавна изгоряха светците
жертвали се за моите скрупули

"Вярваш ли в Бог" питаш ме ти
А аз ти отговарям, че "не ми се вярва"


***


Пумпали


Хайде да се завъртим!

Подушил копнежа за движение
камшикът пак ще вдъхне временна 
жизненост

И всеки удар ще изтръгне телата ни
от прегръдката на застоя

Да се завъртим!
Да изправим ос!
Да покажем гравитацията на обърнатия конус!
Да намерим отново - зашеметени
- едно залитащо равновесие

От плесниците набираме скорост
и намираме посоката

Усещаш ли?
- на птичи ята се гонят атомите ни!

Въртим се!
Мъркаме като сити котараци
Чезнем и пак се появяваме!

Навиваме  страховете си на кълбо





из "Маймуните на радостта", Петриков, 1991


***

„- Вие не играете ли? 

- Никога. 

- Защо? 

- Защото ми личи какви карти имам.“ 

 

„Безразличният“ (1999)


***
и как сънят се превръща в безсъние
и как трупът на една звезда пада в дланта
на едно равнодушно дете...


***
Остани при мен,
за да остана и аз такъв, какъвто не съм.

***

http://glosi.bgland.net/forum/index.php?topic=854.0


Тагове:   Марангозов,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. felixkotkov - Жесток
07.11.2007 11:28
!
цитирай
2. pafffka - и на мен така ми се струва,
07.11.2007 12:05
сега го зачитам тепърва...

:-*
цитирай
3. анонимен - бива си го този малко в повече ми е ...
08.11.2007 11:47
бива си го този
малко в повече ми е брутален, но може и да премине като свикна
цитирай
4. анонимен - DonMu
05.01.2010 23:34
PERFECTEN
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pafffka
Категория: Изкуство
Прочетен: 637440
Постинги: 167
Коментари: 125
Гласове: 1079
Архив