Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2007 23:03 - Хорхе Луис Борхес
Автор: pafffka Категория: Изкуство   
Прочетен: 5252 Коментари: 4 Гласове:
0



Застрашеният

Любовта е. Ще трябва да се крия или да бягам. Растат стените на затвора й като в страшен сън. Красивата маска се е сменила, но както винаги е само една. С какво ще ми помогнат моите талисмани: заниманието с литература, смътните знания, изучаването на думите, с които си е служил суровият Север, за да възпява своите морета и своите мечове, ведрото приятелство, хранилищата на библиотеката, обикновените неща, привичките, младата обич на майка ми, ратната сянка на моите мъртъвци, безначалната нощ, сладостта на съня?
Да бъда с тебе или да не бъда с теб е мярката на моето време.
Вече се чупи делвата над извора, вече се надига човекът при крясъка на птицата, вече са помръкнали онези, които гледат през прозорците, ала тъмнината не донесе покой.

Знам, любовта е: тревогата и облекчението да чуя гласа ти, очакването и споменът, ужасът да живея и занапред.
Любовта е, със своите митологии, с малките си безполезни магии.
Има една улица, по която не смея да мина. Вече ме обкръжават войските, ордите.
(Тази стая не съществува; тя не я е видяла.)
Името на една жена ме издава.
Боли ме една жена в цялото тяло.


Тагове:   Хорхе,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - :)
27.10.2007 23:11
Oпасно заболяване, предадено по забележителен начин - Боли ме една жена в цялото тяло.

цитирай
2. pafffka - жестоко просто,
28.10.2007 01:02
препрочитам го години по-късно и ме превзема по същия начин :)
цитирай
3. felixkotkov - Господи боже
29.10.2007 11:20
същото, същото. Това е най-истинското описание на това, което ми се случва сега. Все едно се прочетох. Благодаря ти. Този текст го няма в моите Борхес- книжки. Става молитва- мантра. Прекрасен и истински.
цитирай
4. pafffka - нали, нали :)
29.10.2007 11:58
това го изрових от стар бележник (хартиен, не като този) - кой знае къде съм го чела, чий е превода...тогава не съм си водела толкова съвестно записките ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pafffka
Категория: Изкуство
Прочетен: 637511
Постинги: 167
Коментари: 125
Гласове: 1079
Архив