Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2007 14:03 - Мила Хаугова
Автор: pafffka Категория: Изкуство   
Прочетен: 1216 Коментари: 0 Гласове:
0



словашка поетеса
р. на 14.07.1942г. в Будапеща


Възможна нежност

Може би зад прозореца
на автобуса,
през който изведнъж
поглеждаме,
всичко е друго.
Възможна нежност. Блъскане на тела.
Всичко ли, което гледам,
е мое?
Непрекъснато си тръгвам,
винаги с единия крак
в теб,
като в гроб.

***

Там, където не съм

Всичко расте,
само ние двамата се вкаменяваме.
Безмълвни тела,
тела без имена...
за местността, която ти 
срещна у мене,
предложи ли поне отчасти
свое пространство?
Идваш тука,
сякаш нещичко носиш
и ме търсиш
със сляпа ръка
там, където не съм.

***

Лице отвътре

Затворена градина на словото;
свило се в нея спи
слончето тромаво на езика,
нощта е куче в окото,
момче без сърце,
допир на тяло, което не ме вълнува.
Удар под кръста;
ще се покаже лице,
татуирано по ръката досплитала жилите,
едното око добро, другото - зло,
тяло, душа, смях,
устата с юзда,
влажни скути в подвижния пясък на мрака.
всичко може да се забрави,
ако в него няма мечти.

***

Приятелю мой,

на четирийсет години започва
търпеливата работа на сърцето.
И на моята маса
това кристализира;
слагам за по-малко гости
по-прости ястия.

Прозорците широко отворени,
вратата затварям
грижливо.
Отвътре.
Някой въпреки това
е останал с единия крак на прага.
Идва ли или си отива?
Ако не го поканя, може би ще остане.
Всичко е несигурно и това ме успокоява.

***




Тагове:   Мила,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pafffka
Категория: Изкуство
Прочетен: 637588
Постинги: 167
Коментари: 125
Гласове: 1079
Архив