Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.02.2007 00:04 - Пол Елюар
Автор: pafffka Категория: Изкуство   
Прочетен: 1522 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 21.03.2009 16:04


СПОДЕЛЕНИ НОЩИ

(Откъс)



Упорствам да обединявам невероятното със страшната действителност. Необитавани къщи, аз ви населих с необикновени жени, нито дебели, нито тънки, нито руси, нито кестеняви, нито луди, нито мъдри, все едно - жени по-скоро съблазнителни отколкото възможни, с една подробност. Ненужни предмети, които дори глупостта, която се е погрижила да ви изработи, бе за мене извор на очарование. Безразлични същества, аз често съм ви слушал, както се слуша шумът на вълните и шумът на машините на парахода, очаквайки морската болест с предвкусвано удоволствие. Свикнах с най-странни образи. Виждах ги там, където ги нямаше. Превърнах ги в механизми като устните и любовите си. Площадите, като сапунени мехури, се подчиняваха на издуването на бузите ми, улиците под краката ми - единият крак пред другия, другият пред първия, после пред втория и започват отново, жените се движеха вече само легнали, разтвореният им корсаж наподобяваше слънцето. Разумът, с вдигната глава, с безразличната му принуда - фенер с образа на мравешка глава, разумът - бедна случайна мачта за изплашения човек, случайна мачта на кораб... виж по-горе.
За да намеря повод да живея, се опитах да разруша причините да те обичам. За да намеря поводи да те обичам, живях зле.





("Непосредствен живот", 1932)



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pafffka
Категория: Изкуство
Прочетен: 634991
Постинги: 167
Коментари: 125
Гласове: 1079
Архив