Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2006 23:08 - Изет Сарайлич
Автор: pafffka Категория: Изкуство   
Прочетен: 1282 Коментари: 0 Гласове:
0



В АЛЕКСАНДРОВСКИЯ ПАРК (НА МОСКВА)   Жената седеше на пейка сама. Тъй сама може би от двадесет години. И от двадесетгодишна. Тя викаше птичките с умалителни думи и делеше с тях свойте пирожки и женска самотност. После взе книга. Не знаех коя е, но се надявах да е някоя светла, тъй светла, че да може да дава и на слънцето слънце назаем. Да, тъй хубава книга четеше жената, че ми се дощя аз да съм нейният автор. Макар може би да познавах и аз тъгата на техния май, ако аз бях я писал, не би могла тя да говори за друго, освен за надеждата.   1963     Скитането на поетите

Кундера и Кортасар приеха френско гражданство.
Бродски намери убежище в САЩ.
Некрасов- във Франция.
Гомес- в Испания.
Чилийският немец Гастон Салваторе
си избра Венеция за постоянно жителство.
Херберт Кунер живее във Виена, Йон Милош- в Малмьо,
Хуан Октавио Перенц - в Триест,
Пенти Саркоски неотдавна в Струга ни каза,
че от три години е напуснал Филандия.

Две заключения се налагат от само себе си:
или в бъдещия свят ще живеят само емигранти,
или този свят трябва да стане единствена родина на всички.

1983
    Уличка "Безбожна"

Названието на това стихотворение е всъщност
име на стара московска уличка,
в която- на № 16-
живее поетът Булат Окуджава.

Улица с по-хубаво име
човек наистина не би могъл да си пожелае.

Само че какво ще стане,
ако Бог съществува? В този случай
на Булат Шалвович лошо му се пише.

Но ние разбира се, знаем, че Бог не съществува...
макар че от известно време и съществуването на Човека
се усеща
все по-слабо.

1983

  ПОМИСЛЕТЕ СИ НЕМИСЛИМОТО

Помислете си немислимото:
петдесет години мир!
Ни една вдовица не получава пенсия
за убития си мъж.
Всички мъже са живи
или влюбени в съседката.
Никой не пише ни "Очите на Елза"
ни "Ямата",
ни "Влакът заминаваше за фронта сред нощ".
Критиците въртят глави подозрително
и говорят за криза във военната тема,
но по принцип, естествено,
никому не се умира.
Всичко живо пише любовни стихове.
Дори и немците.

1965

  Разказ за приятелството

Цяла сутрин
дружих с един облак,
а той по пладне
взе и изчезна.

1967
    Как красиви напролет са жените днес.
"Да бях на сина си!"-съжалява човек.
А към тях капка нежност не се чувства у тез
неблагодарници от XX век.

Аз на всяка бих пращал букет след букет,
онегински думи бих им писал със жар,
но, уви, напоследък съм човек зает
и - според някои - порядъчно стар.

1977
  Ваня, това съм аз

Ти наистина ли мислиш, че оня луд писач на рубаи
е бил Омар Хаям?

Ваня, аз съм ги писал.

Брехт,
чиито книги горяха на кладата през 33-та,
също съм бил аз.

Маяковски,
Адмунсен,
Чкалов,
Иван Горан Ковачич-
всички тези съм бил аз.

Ти твърде много вярваш на това, което
си прочел в историите-
казвам ти, Ваня,
аз съм бил
всички хора преди мен.

1976


http://www.balkani.dir.bg/index.php?b=authors&bb=08032004144117



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pafffka
Категория: Изкуство
Прочетен: 637405
Постинги: 167
Коментари: 125
Гласове: 1079
Архив